poniedziałek, 19 maja 2014

Jazda Konna

Witajcie! Wczoraj byłam na spływie kajakowym i na 'zebraniu fotografów' ,ale nie o tym mowa,post o tym macie o tu:http://ala-and-lila.blogspot.com/

Dzisiaj postaram sie zapoznac was z moją pasją czyli z jazdą konną. Odpowiem na najczęściej zadawane pytania itd. Zapraszam.

Kazdy żałuje,ale ze wszystkich moich decyzji na pewno nie załuje ,ze zaczęłam jeźdźic konno.Teraz kiedy cofam się wstecz uważam ,ze była to najlepsza decyzja w moim zyciu. Tak na prawdę wydaje mi się to snem. Ten sen jest o odgłosie kopyt,szumie drzew,wysokości na której znajduje się będąc w siodle,rozwianej grzywie konia. Martwię się ocenami,sprawdzianami,kłutniami z kolezanką,ale z siodła te rzeczy już nie mają najmniejszego znaczenia.Za to zaczynam się zastanawiac nad innymi rzeczami. Znalazłam na swojej drodze wiele ludzi,którzxy nigdy na konia nie wsiadali ale i tak mówili mi ,ze to nie sport bo rusza sie tylko koń. Największe głupstwo na świecie bo bardziej meczy się chyba człowiek.

Konno zaczęłam njeździc na poważnie to rok temu. W tamte wakacje byłam już na koloniach jeździeckich,co też było świetną decyzją. Przez zimę nie jeżdziłam ale kiedy tylko zaczyna się 'sezon' jeżdżę. W wakacje jeździłam co 2-3 dzień czyli często. Wydałam majątek na bryczesy,kask i  lekcje. Było warto? Pewnie.Wiem ,ze dużo osób boi się zacząc jeździc i ma obawy i pytania ,a wiem,ze mogę wam pomagac chociaż w taki mały sposób,ale w sumie odpowiedzi nie zaadresowanie do jakiegoś konkretnego czytelnika mogą byc bardzo pomocne i zamierzam zachęcic do tego sportu wiecej ludzi. Oto najcześciej wg., mnie zadawane pytania:

1. Czy nie jest za późno na jazdę konną?- Nie,jeżdzic mozemy w każdym wieku. Wielu ludzi zaczyna dopiero w starszym wieku i nawet jest kilka mistrzów w wieku 60 lat!

2. Kiedy mogę zacząc?- Teraz czyli wiosna-lato to światna pora na naukę jazdy ,bo jest ciepło :)

3. Ile kosztuje lekcja?- W mojej stajni lekcje kosztują 25 zł. Ceny wachają się od 20 do nawet 40 czy 50 zł.

4. Czy spadnę?- Kiedyś na pewno spadniesz. Dużo mówi się o wypadkach ale biorą w nich udział zazwyczaj zawodowcy. Początkujący mają nikłe szanse na poważny upadek,nawet jeśli to tylko spadniesz,potrlasz się na piasek i wtedy jedyny uraz to uraz na dumie :)

5.Jak ubrac sie na lekcje?- Znajdź spodnie ,dosyc grube   (nie legginsy) Ważne też by miały małe szwy czyli o dżinsach zapomnij. Najlepsze są bryczesy. To spodnie z szwami po zewnętrznej stronie i posiadająa 'leje' czyli po prostu takie kawałki materiału,które chronią spodnie i nogi. Niestety są bardzo drogie. Najtańsze dobre bryczesy kosztują ok. 200 zł. Bluzkę jaką chcesz a kasku na razie nie kupuj-pewnie jest w stajni.
 kask


6. Jak znajdę stajnię?- Poszukaj w internecie,popytaj w okolicy,na pewno gdzieś jest :)

7.To bezpieczny sport?- Nie. Nie jest bezpieczny ale żaden sport nie jest w 100% bezpieczny. Ryzyko jest ale jaka satyswakcja!

8.Czy koń może mi cos zrobic?- Konie nie sa drapieżnikami i te w szkółce na pewno nic ci nie zrobią. To bardzo mile zwierzęta nie ma się co bac :)

9. Co zrobic kiedy rodzice nie pozwalają mi jeździc?- Porozmawiaj z nimi. Pojedźcie razem do stadniny ,zobaczcie jak przebiegają tam lekcję,pokaż im ,ze konie są przyjazne,niech pogadają z instruktorem.


Korzyści płynące z jazdy konnej:

- Poprawa kondycji
-Możemy nauczyc się empatii i miłości do zwierząt
-Od koni możemy sie wiele nauczyc
-Spędzamy wielczasy na powietrzu
- Siedzenie na koniu świetnie prostuje kręgosłup
- Możepy patrzec na swiat z innej perspektywy








Mam nadzieje,że was nieco zachęciłam :)












1 komentarz:

  1. Miałam czas w swoim życiu, że bardzo chciałam jeździć konno, teraz już nie mam tak wielkiej chęci, ani czasu, dlatego podziwiam taką pasję :))
    http://avenuefranche.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń